Kdo nehraje, nevyhraje!

Pamatujete si slogan: “Kdo nehraje, nevyhraje”? Říkával jej v reklamě na losování jakési loterie pan Zíma. Vryl se mi tak pod kůži, že čas od času mu podlehnu a pokouším štěstěnu…

Ovšem nikdy jsem nic nevyhrála… i když, vlastně ne, vyhrála!

Začalo to stíracími losy, asi dvakrát jsem získala dvacetikorunu. Poté jsem ve dvaceti letech přešla na Šťastných deset. Pokaždé, když jsme jela na noční, vsadila jsem si desetikačku na 6 čísel. Většinou se mi vracelo, co jsem vsadila, tak jsem nebyla ve ztrátě.

Povzbuzena loterijním úspěchem jsem se nechala zlákat na jednom plese pořádaném místním zemědělským družstvem. Zakoupila jsem si los a chodila se koukat na vystavené výhry. Nejvíce jsem toužila po obrovské bedně plné rozličné zeleniny. Jako panelákový odkojenec jsem takovou bednu považovala za malý zázrak. Čím víc se blížila doba losování, tím má touha po zelenině vzrůstala. A jaké bylo mé zklamání, když si pro bedýnku došel nějaký cizí chlap. Člen družstva. A se zahrádkou. Byla jsem tak smutná, že jsem málem přeslechla, že volají číslo mého losu. Překvapená jsem si šťastně běžela pro svou výhru, ale na podiu mi zmrzl úsměv na rtech. Obdržela jsem poukázku na fůru hnoje, tedy vlečku plnou fekálíí.
Chtělo se mi plakat, přemýšlela jsem, co s tím smradlavým materiálem v paneláku provedu a jak jej uplatním. Nejvíce mě zaujala myšlenka, že by se pěkně vyjímal u domovníkových dveří. Zrovna měl u mě vroubek, když mě nespravedlivě osočil z nedostatečného úklidu kolem popelnic. Ale zůstala jsem soudná, tedy alespoň do té míry, že jsem pouze odhodlala nenápadně obcházet ostatní spoluvýherce a zmiňovat možnost směny. Nakonec se povedlo a  vyměnila svůj hnůj za krásnou záclonu do okna. Připadala jsem si jako ten dědeček v pohádce, co měnil, až vyměnil. Také jsem jako on dopadla, protože až doma jsem dodatečně zjistila, že záclona je na mé okno příliš úzká, takže jsem ji obratem věnovala mé mamince.

Po nějakém čase jsem už zapomněla na to, kam až mě dovedla má chamtivost, a na výstavě drobného domácího zvířectva  pořádané na Areálu chovatelů při tradičních Hodech sv. Vavřince jsem si opět zakoupila los. Lákaly mě, jako obvykle, pochutiny, tentokrát čokolády a bonboniéry. Název výstavy mě měl varovat, ale já zaslepena touhou po sladkém vítězství jsem svůj instinkt neposlechla. Dopadlo to nejhůř jak mohlo. Získala jsem první cenu. V krabici jsem převzala krásného černého kohouta a dvě černočerné slepičky. Když jsem šla s krabicí po ulici, pro slzy jsem neviděla. Zamířila jsem si to rovnou k mé matce, protože mimo domku s oknem vhodným na užší záclonu vlastnila také dvorek a tehdy také hejno slepic s kohoutem.
Se svým manželem, až se dosyta vychechtali, se rádi výhry ujali a slíbili mi, že si smím chodit pro vajíčka, že budu dostávat vejce specielně od těch mých černošek.
Když jsem za týden dorazila s krabičkou na vejce, nedostala jsem nic, protože ty mrchy nejenže nenesly, ale taktéž v kurníku způsobily krvavý převrat, jehož důsledkem nenesly ani domácí slepice. Poslední kapkou byl pokus o vraždu domácího kohouta. Trestný čin spáchal samozřejmě ten můj malý roztomilý černý kohoutek, údajně za pomocí mých rozkošných černých slepiček. Já tomu samozřejmě nevěřím, ale naši měli pádný argument, aby černý kur opustil jejich dvůr. Pro ochránce zvířat – nebyli zabiti a snězeni, jak jsem se obávala, ale pouze dány do azylu k sousedovi, který se dodnes vychloubá, jak mu slepičky krásně nesly.

Po této zlomyslnosti osudu jsem se zařekla, že už hrát nebudu a soutěže jsem míjela velkým obloukem. Ovšem před devíti lety jsem při prohlížení jistého časopisu narazila na velmi lákavou vánoční soutěž. Ceny byly poměrně atraktivní, od hraček pro děti přes autosedačky a kosmetiku až po hlavní cenu – lednici. Byla krásná a já ji moc chtěla a hned jsem manželovi řekla, že taková by se mi moc líbila. Na to mi odpověděl, že jsem se zbláznila, a že když ji tak moc chci, ať si ji vyhraji v tom časopise. Jenže ta soutěž nebyla obyčejná losovací. Soutěžící měli vymyslet co nejoriginálnější a nejvtipnější odpověď na otázku “Co byste si přáli pod stromeček?”. A protože mám smysl pro recesi (občas), ale hlavně mě nic jiného nenapadlo, tak jsem na kupon napsala odpověď: “Pod stromeček bych si nejvíce přála novou lednici a nejlépe plnou čokoládových dortů.“
Tajně jsem to poslala, protože by se mi doma všichni smáli. Napjatě jsem čekala, jestli nedostanu nějaký dopis, nebo mi někdo nezavolá, že jsem vyhrála a ono nic. Takže jsem se na začátku ledna smířila s tím, že jsem zase nic nevyhrála. Doma se na kauzu lednice mezitím zapomnělo. A když pak vyšlo lednové číslo časopisu, lhostejně jsem jím listovala. Narazila jsem i na stránku, kde zveřejnili výsledky soutěže. Rychle jsem přelétla jména a nic. Taky jsem pročítala slogany, co kdo vymyslel. Moje věta tam taky nebyla. Už jsem chtěla časopis odložit, když mi oči padly na řádek, kde gratulovali výherkyni hlavní ceny. Byla jsem to já! Civěla jsem na to a říkala jsem si, jestli jsem se nezbláznila a nevsugerovala si to. Ale bylo to tak. O několik dní později mi mou výhru skutečně dovezli a dodnes zdobí naši kuchyni. Jen ty dorty tam nebyly, což bylo mi ve skutečnosti nebylo líto ani trochu.

Inu jak pan Zíma říkal, kdo nehraje, nevyhraje! A propos, nevíte, jaký je dnes jackpot?

Autor: Lenka Chromá | neděle 20.1.2013 15:47 | karma článku: 14,14 | přečteno: 1069x
  • Další články autora

Lenka Chromá

Když vám umře psí kamarád

zhasne vám slunce v duši, zastaví se čas a pohltí vás nekonečná bolest. Hlavou vám proběhne celý váš společný život a znovu prožíváte nejkrásnější momenty vašeho přátelství. Jenže mě během jediného měsíce odešli oba psí přátelé.

10.9.2018 v 9:30 | Karma: 32,38 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Nekuřte?!

Můj tatínek před pár měsíci zemřel na rakovinu plic a to i přesto, že již několik let nekouřil. Koho zažalovat za jeho zbytečnou smrt? Výrobce cigaret? Protože v minulosti kouřil? Nebo autory z mého pohledu lživé kampaně, kteří se

13.1.2016 v 13:08 | Karma: 36,93 | Přečteno: 2739x | Diskuse| Společnost

Lenka Chromá

My, oh Máj! (fotomatiné)

My, oh Máj! Jarní píseň bez zpěvů a tanců, aneb můj první nesmělý pokus o fotopíseň a dlouhý perex...

13.5.2015 v 9:08 | Karma: 19,04 | Přečteno: 798x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Chromá

Aféra s pokličkou

„To maso nemůžu dusit, protože nemám k pánvi pokličku,“ vysvětloval mi jak malé holce. „Ale můžeš,“ oponovala jsem automaticky. „Bez pokličky nic dusit nemůžeš. Víš, co je to dušení?“ odpověděl s pocitem, že mě má na lopatkách. Neměl.

9.4.2015 v 12:33 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1991x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Poslední

... ještě jednou, naposledy...

7.4.2015 v 13:10 | Karma: 15,44 | Přečteno: 964x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3024x
Jsem sama sebou a mohu to kdykoli měnit:-)