Krize středního věku

   Tu viditelně smutnou ženu pozoroval už hodnou chvíli. Stála na mostě a hleděla na vodu. Ale jinak, než to dělají ostatní. Žádné potěšení v tom nebylo. Překonal svou vrozenou nesmělost, přistoupil k ní a oslovil ji: „Nemáte doufám v úmyslu žádnou hloupost?“

   Příšerně se ho polekala. Cukla sebou a vyděšeně se na něj podívala. Chvilku jí trvalo, než jí došlo, co vlastně říká. Pak se opatrně pousmála:

   „Myslíte, že bych skočila do něčeho tak špinavého?“ pokývla pohrdavě bradou směrem k vodní hladině. Jarní tání způsobilo, že se řeka hnala rychle a divoce, až naháněla strach.

   „Člověk nikdy neví,“ oplatil jí úsměv.

   „Vypadám jako sebevrah?“ smutně se zeptala. Povadla ještě víc.

   Prohlížel si její unavenou tvář. Oči měla pohaslé, bez zájmu, bylo vidět, že před malou chvílí musela plakat.

   „Popravdě, já žádného ještě nikdy neviděl, ale včera byl v televizi film pro pamětníky a tam se jedna dáma také tak dlouze dívala na Vltavu a pak skočila. Tedy, ne že bych neuměl plavat, ale moc se mi do té ledové vody nechce,“ tvářil se vážně, ale oči ho zradily. Povedlo se. Usmála se na něj.

   „Máte krásný úsměv,“ vypadlo z něj. A oči, ale to už nahlas neřekl. Nepoznával sám sebe. Vždy se před ženami ostýchal.

   Odmítavě zakroutila hlavou, přesto se stále usmívala.

   „Asi budu vypadat nezdvořile, ale vypadáte moc smutně. Můžu vám nějak pomoct?“ opatrně nabídl.

   Otočila se zpět na vodu. Chvíli mlčela. Zhluboka si povzdechla:

   „Bojím se, že v tomhle mi nepomůžete. Ale jste hodný, děkuji za nabídku.“

   Pak se na něj obrátila. Vypadal vážně a prohlížel si ji zkoumavým pohledem.

   „Nebojte, nic dramatického. Možná by se to dalo nazvat krize středního věku,“ krátce se zasmála.

   „To je blbost,“ kategoricky odmítl muž. „Nemůžete ve třiceti mluvit o středním věku.“

   „Jestli si myslíte, že mě nějak rozjaříte, když mi uberete deset let, tak to se teda pletete. Musíte být trochu soudný,“ namítla, ale nepřestala se usmívat.

   „Tak to si zase pro změnu přidáváte vy,“ oponoval rozhodně muž.

   „Kdepak, ani rok,“ mávla žena rukou, ale bylo vidět, že je potěšena.

   „A co vám v tak krásném věku může proboha způsobovat krizi?“ nechápal muž.

   Žena znovu povadla.

   „Víte co? Ten pocit beznaděje. Že už pro mě všechno skončilo. Jako pro ženu,“ zkusila vystihnout to, co ji nejvíc trápilo.

   Zamyšleně si ji prohlížel.

   „Jste nemocná?“ zeptal se nakonec otevřeně.

   „Ne, to ne,“ odmítla žena. „Já to myslela spíš… tak nějak řečnicky,“ hledala slova.

   „V metru jsem viděla líbající se pár. Musela jsem vystoupit. Nejsem puritánka. Já jim jenom strašně záviděla a přišlo mi líto, že já už toto nikdy neprožiju,“ snažila se vysvětlovat.

   „Proč byste to už nikdy nemohla zažít?“ nechápavě vrtěl hlavou muž. Opřel se o kamenný okraj mostu, ale stále se díval na ženu.

   „Proč? Tak si mě prohlídněte,“ trpce se usmála. „Mládí v čudu, nějaké to kilo navíc se taky najde, ani nemusíte složitě hledat. O vráskách a gravitaci se ani zmiňovat nebudu. Navíc rozvedená, s dospívající dcerou…“

   Nenechal ji domluvit: „Ženská a co mám říkat já? No podívejte se na mě! Vidíte ten pupek? Věřila byste, že mám stříbro z mistrovství republiky na čtvrtce? Kdysi jsem mívával husté tmavé vlasy, dobře si prohlédněte to koleno. I děd Vševěd s těmi svými třemi zlatými vlasy je na tom líp! A k tomu si přičtěte dvě pětiletky, které jsem oproti vám absolvoval navíc a fakt, že jsem rozvedený učitel. Tak co, kdo je na tom hůř?“

   Začala se smát:

   „Tak tam skočíme spolu,“ navrhla už vesele.

   „Nemůžu,“ povzdechl si muž. „Musím ještě opravit čtvrtletní práce. Teď bychom mohli raději někam na kafe. Ale ve čtvrtek jsou třídní schůzky, tak se domluvíme na čtvrteční večer. To budu v dokonalé sebevražedné náladě.“

Autor: Lenka Chromá | čtvrtek 13.2.2014 12:43 | karma článku: 33,46 | přečteno: 2795x
  • Další články autora

Lenka Chromá

Když vám umře psí kamarád

zhasne vám slunce v duši, zastaví se čas a pohltí vás nekonečná bolest. Hlavou vám proběhne celý váš společný život a znovu prožíváte nejkrásnější momenty vašeho přátelství. Jenže mě během jediného měsíce odešli oba psí přátelé.

10.9.2018 v 9:30 | Karma: 32,38 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Nekuřte?!

Můj tatínek před pár měsíci zemřel na rakovinu plic a to i přesto, že již několik let nekouřil. Koho zažalovat za jeho zbytečnou smrt? Výrobce cigaret? Protože v minulosti kouřil? Nebo autory z mého pohledu lživé kampaně, kteří se

13.1.2016 v 13:08 | Karma: 36,93 | Přečteno: 2739x | Diskuse| Společnost

Lenka Chromá

My, oh Máj! (fotomatiné)

My, oh Máj! Jarní píseň bez zpěvů a tanců, aneb můj první nesmělý pokus o fotopíseň a dlouhý perex...

13.5.2015 v 9:08 | Karma: 19,04 | Přečteno: 798x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Chromá

Aféra s pokličkou

„To maso nemůžu dusit, protože nemám k pánvi pokličku,“ vysvětloval mi jak malé holce. „Ale můžeš,“ oponovala jsem automaticky. „Bez pokličky nic dusit nemůžeš. Víš, co je to dušení?“ odpověděl s pocitem, že mě má na lopatkách. Neměl.

9.4.2015 v 12:33 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1991x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Poslední

... ještě jednou, naposledy...

7.4.2015 v 13:10 | Karma: 15,44 | Přečteno: 964x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3024x
Jsem sama sebou a mohu to kdykoli měnit:-)