Touha aneb když přijde jaro na podzim

Do života každé ženy přichází v nepravidelných intervalech touha. Touha po změně. Já tomu soukromě říkám, že jde na mě jaro. V těchto chvílích se snažím rozhýbat stojící vody mého života. Někdy jde o změny velké a nevratné, jindy o proměny menšího kalibru.

   Někdo stěhuje nábytek v bytě, jiná žena se pustí do generálního úklidu a vyhazuje vše staré a nepotřebné. Občas se v rámci úklidu stane, že je spolu se starými časopisy vyhozen i partner. Jiné ženy si pouze hrábnou do vlasů. Prý když žena radikálně změní účes, děje se v jejím životě nějaký zvrat. Ten účes je jen symbol, snad aby všichni zpozorněli.

   Nemám čas nad tím dumat. Protože touha přišla i na mě. A ano, zatoužila jsem po zásadní změně účesu. Okamžitě jsem zavrhla stříhání. S krátkými vlasy to nejsem já. Čili je na řadě barevná proměna.

   Malinko přeskočím. Povedlo se! Jsem celá jiná. Proměnila jsem se totiž na Avatara. A to nikoli svými vlasy. Jsem modrá. Všude, kam dosáhnou mé vlasy. Uši jsou nejkrásnější. Mají překrásný modřinový odstín. Krk a čelo v těsném závěsu nedělají uším ostudu. No a záda…až pod lopatky. Taky trochu tváře a spánky.

   Sebekriticky musím přiznat, že modrá mi sluší. Ale víc by mi slušela černá barva ve vlasech. A tou to všechno začalo.

 

   Chemické barvení musím ze zdravotních důvodů striktně odmítat. Zbývá tedy přírodní kosmetika. Ano, henna.

   Tahle rostlinka, jejíž listy se suší a posléze melou na jemný prášek, ze všeho nejvíc připomíná čaj. Je nutné ji zalít velmi horkou vodou a vytvořenou pastu nanášet na mokré vlasy. A ty vám, podle vašeho přirozeného odstínu, dobarví červenou barvou. Blondýnky krásně ozrzaví, tmavovlásky do svých odstínů dostanou načervenalý nádech.

   A pokud chcete mít výsledný efekt co nejtmavší, pořiďte si henu s příměsí indiga. Anebo rovnou indigový prášek samotný. Jen do toho! Více Avatarů!

 

   Nejprve jsem si pečlivě nastudovala hromadu návodů. Nakonec jsem se uchýlila k postupu, jež vřele doporučuji dál.

   Henu jsem nechala působit tři hodiny. Pak omyla jen vodou. Ach, ta nádherná černá! Okamžitě jsem si novou barvu zamilovala. Vlasy jsem nedočkavě vysušila a těšila se z neskutečně hebkých a lesklých vlasů. Ta henna opravdu vlasy uzdravuje.

   Pak jsem ale pohlédla na levou ruku, kterou jsem si při fénování prohrabovala své vlasy. Byla modrá.

   Optimisticky jsem barvu na tři pokusy smyla a na noc jsem si vlasy raději zabalila do modrého ručníku. Bylo mi vedro, smotané vlasy mě tlačily, ztuhla mi krční páteř a další den jsem novou barvu oslavila nádhernou migrénou.

   Ale vydržela jsem. Dva dny jsem vlasy nemyla. Aby se indigo krásně natáhlo do vlasů a barva se ustálila.

   Trochu mě zaskočilo, že při mytí šamponem mi z vlasů teče inkoust. To jsem už lehce znervózněla. Mytí jsem dvakrát opakovala, dokud nebyla voda čistá. Následný pohled do zrcadla mě rozhodil.

   Uši, krk, čelo… s vlasy zabalenými pod bílým ručníkem jejich nová barva doslova praštila do očí. Padlo na ně mnoho pleťového mléka a ještě více tamponků. A stejně ta namodralá barva ještě úplně nevymizela.

   A pak jsem sundala ručník. Nastal šok číslo dvě.

   Vlasy byly zase hnědé. Ach ne, nebyly jen hnědé. Co ta červená? Z černé se vyklubala barva čerstvě vyloupnutého kaštanu. A víte co?

   K mému nekonečnému úžasu se mi výsledek líbí mnohem víc než ta černočerná před tím.

 

   A tak už to v životě bývá. Občas něco moc chceme a tvrdošíjně se toho držíme. A při tom na nás čeká něco báječného, co svým lpěním odmítáme.

   Snad proto nám život občas udělí lekci, abychom se toho lpění konečně zbavili a třeba i dost drsnou násilnou formou. V tu chvíli máme pocit strašné ztráty, která bolí. A přitom už za rohem čeká na svou příležitost něco, co bychom mohli před tím přehlédnout a předem odmítnou. Najednou je tu prostor pro něco nového.

   Můj „jarní“ neklid zcela nezmizel. Ale začíná se proměňovat na zvědavé čekání, co za tím rohem čeká na mě. Někdy je zřejmě potřeba udělat krok do neznáma a věřit v to nejlepší. I když v ten moment vůbec nemusíme vědět, co to konkrétně bude. Život je změna a změna je pohyb. A že z té změny máme občas strach? Tak máme. Ona ta odměna, až vše překonáme, bude o to sladší.

Autor: Lenka Chromá | čtvrtek 2.10.2014 12:18 | karma článku: 18,69 | přečteno: 1743x
  • Další články autora

Lenka Chromá

Když vám umře psí kamarád

zhasne vám slunce v duši, zastaví se čas a pohltí vás nekonečná bolest. Hlavou vám proběhne celý váš společný život a znovu prožíváte nejkrásnější momenty vašeho přátelství. Jenže mě během jediného měsíce odešli oba psí přátelé.

10.9.2018 v 9:30 | Karma: 32,38 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Nekuřte?!

Můj tatínek před pár měsíci zemřel na rakovinu plic a to i přesto, že již několik let nekouřil. Koho zažalovat za jeho zbytečnou smrt? Výrobce cigaret? Protože v minulosti kouřil? Nebo autory z mého pohledu lživé kampaně, kteří se

13.1.2016 v 13:08 | Karma: 36,93 | Přečteno: 2739x | Diskuse| Společnost

Lenka Chromá

My, oh Máj! (fotomatiné)

My, oh Máj! Jarní píseň bez zpěvů a tanců, aneb můj první nesmělý pokus o fotopíseň a dlouhý perex...

13.5.2015 v 9:08 | Karma: 19,04 | Přečteno: 798x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Chromá

Aféra s pokličkou

„To maso nemůžu dusit, protože nemám k pánvi pokličku,“ vysvětloval mi jak malé holce. „Ale můžeš,“ oponovala jsem automaticky. „Bez pokličky nic dusit nemůžeš. Víš, co je to dušení?“ odpověděl s pocitem, že mě má na lopatkách. Neměl.

9.4.2015 v 12:33 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1989x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Poslední

... ještě jednou, naposledy...

7.4.2015 v 13:10 | Karma: 15,44 | Přečteno: 964x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3024x
Jsem sama sebou a mohu to kdykoli měnit:-)