Na velikosti záleží?

„Znáš tu písničku od Zagorky Proč nejsi větší aspoň o pár cenťásků? Jak jsem Jindru uviděla nahého, okamžitě mi to naskočilo a nemohla jsem se přestat řehtat. Takového mrňouska jsi ještě neviděla, škoda, že mě nenapadlo ho vyfotit!“ smála se hlasitě Katka na celý autobus.

   Bylo mi trapně. Jindru jsem viděla jen jednou, ale byl to přesně ten prototyp muže, po kterém touží mnohá žena. Galantní, chytrý, sympatický, vtipný, pohledný. Jediné, co na něm bylo nápadné, byla jeho plachost a zdrženlivost vůči ženám. A také fakt, že je ve svém věku stále svobodný. Po Katčině výbuchu smíchu bylo jasné proč. Asi nebyla jediná, kdo si neodpustil jedovatost.

   Katka se pořád chechtala jak smyslů zbavená a když si všimla pobaveného publika sedící v autobuse v naší blízkosti, nezdráhala se přidat i pár dalších detailů. Udělalo se mi mdlo. Taková podpásovka. A jestli byť jen polovinu z toho, co teď líčila, vyblinkla v posteli i na Jindru… Katka a ta její samozvaná upřímnost. Netuší, že v jejím podání to bývá často obyčejná netaktnost a neotesanost. Totálně postrádala jakoukoli empatii. Uměla šermovat slovy jako ostrým kordem a bolestivé rány rozdávala jak na běžícím pásu. Přišlo mi Jindry hrozně líto a vjel do mě vztek. Copak tohle se dělá? To jí fakt nedochází, jak se chová? Byla jsem v šoku. Než jsem stačila jakkoli zareagovat, rozsekl situaci muž stojící nad námi. Sjel Katku pohrdavým pohledem a zhnuseně utrousil:

   „A jemu nevadil ten tvůj bachor? Anebo se taky smál, že ti ji přes ten převis ani nevidí?“

 

   Nastalo trapné ticho. Mlčeli i ti, co se ještě před chvílí dobře bavili. Katka byla rudá v obličeji a vypadala, že se každou chvíli rozpláče. Jen já jsem věděla, jak se Katka kvůli svému břichu stále trápila. Pořád držela nějaké diety, cvičila, běhala. Ale ať dělala, co dělala, s břichem nic nehnulo. Dokonce si šetřila na plastickou operaci, aby ji toho trápení zbavila. Muž ťal do živého.

   Když jsme vystoupili, obořila se rozhořčená Katka na mě, že jsem se jí nezastala. Pokrčila jsem rameny a poznamenala, že nevidím rozdíl mezi tím, co řekla ona Jindrovi a poznámkou toho chlápka. Urazila se. Naše kamarádství skončilo. Autobusem jsme spolu jely naposledy.

 

   Být to celé v mé režii, skončí celý příběh happy endem. Třeba, že jsem to byla já, kdo po pár dnech zklamaného Jindru potkal a dnes se u rodinného krbu všemu shovívavě usmíváme. Katka pochopila, jak moc svými slovy ublížila a už zase spolu jezdíme autobusem. Při troše dobré vůle by mi mohla jít na svatbě za svědka…

   Ale taky by příběh mohl dostat dramatický nádech sdělením, že jsem Jindru už nikdy nepotkala. Vlastně ani nemohla. Po tom trapném extempore s Katkou se ještě ten večer opil. Na přechodu ho srazilo auto a Jindra po několika dnech komatu v nemocnici zemřel…

 

   Jenže realita je v tomto příběhu mnohem prozaičtější a nudnější. Katka mě vyškrtla ze svého života, reálného i virtuálního. Jindru jsem už skutečně nikdy nepotkala. Ale ne proto, že by zemřel. Pouze jeho život běží v jiných kruzích než ten můj. Možná se skutečně opil. Možná vůči ženám zcela zahořkl. Snad jednou pozná ženu, která bude mít životní hodnoty postaveny jinak, než na velikosti pánského přirození.

   Ale zcela jistě si po setkání s Katkou líže novou ránu na svém sebevědomí a sebeúctě. Kdoví, kolik jich už na svém kontě má. A upřímně, kdo z nás podobnou jizvu na duši nemá? Katka nedobrovolně ochutnala stejné medicíny, kterou ona Jindrovi sama naordinovala. Jenže kdoví, zda jí vůbec někdy dojde, jak velkou sílu mají námi vyřčená slova.

Autor: Lenka Chromá | čtvrtek 20.11.2014 12:32 | karma článku: 33,77 | přečteno: 3128x
  • Další články autora

Lenka Chromá

Když vám umře psí kamarád

zhasne vám slunce v duši, zastaví se čas a pohltí vás nekonečná bolest. Hlavou vám proběhne celý váš společný život a znovu prožíváte nejkrásnější momenty vašeho přátelství. Jenže mě během jediného měsíce odešli oba psí přátelé.

10.9.2018 v 9:30 | Karma: 32,38 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Nekuřte?!

Můj tatínek před pár měsíci zemřel na rakovinu plic a to i přesto, že již několik let nekouřil. Koho zažalovat za jeho zbytečnou smrt? Výrobce cigaret? Protože v minulosti kouřil? Nebo autory z mého pohledu lživé kampaně, kteří se

13.1.2016 v 13:08 | Karma: 36,93 | Přečteno: 2739x | Diskuse| Společnost

Lenka Chromá

My, oh Máj! (fotomatiné)

My, oh Máj! Jarní píseň bez zpěvů a tanců, aneb můj první nesmělý pokus o fotopíseň a dlouhý perex...

13.5.2015 v 9:08 | Karma: 19,04 | Přečteno: 798x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Chromá

Aféra s pokličkou

„To maso nemůžu dusit, protože nemám k pánvi pokličku,“ vysvětloval mi jak malé holce. „Ale můžeš,“ oponovala jsem automaticky. „Bez pokličky nic dusit nemůžeš. Víš, co je to dušení?“ odpověděl s pocitem, že mě má na lopatkách. Neměl.

9.4.2015 v 12:33 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1991x | Diskuse| Poezie a próza

Lenka Chromá

Poslední

... ještě jednou, naposledy...

7.4.2015 v 13:10 | Karma: 15,44 | Přečteno: 964x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3024x
Jsem sama sebou a mohu to kdykoli měnit:-)