Aféra s pokličkou

9. 04. 2015 12:33:01
„To maso nemůžu dusit, protože nemám k pánvi pokličku,“ vysvětloval mi jak malé holce. „Ale můžeš,“ oponovala jsem automaticky. „Bez pokličky nic dusit nemůžeš. Víš, co je to dušení?“ odpověděl s pocitem, že mě má na lopatkách. Neměl.

„Můžeš pánev přikrýt kouskem alobalu,“ triumfovala jsem. Rozesmál se:

„Takže ji přikryješ pokličkou,“ pokoušel se mě přesvědčit o své pravdě.

„Alobal není poklička! Víš co je poklička? Má tvar hrnce, či jiné nádoby a má ouško, nebo čudlík, za který ji můžeš vzít do ruky. Má snad alobal čudlík? A pokličku můžeš použít opakovaně, je omyvatelná. Můžeš snad alobal používat do aleluja?“ věděla jsem, že pravdu mám na své straně já.

Jenže to můj oponent odmítal uznat:

„Prostě z toho alobalu uděláš pokličku. Když jím přikryješ pánev, abys mohla dusit maso, je to poklička.“

„Není to poklička.“

„Je to poklička.“

„Není,“ začínala jsem pěnit.

„Ale je,“ usmíval se spokojeně.

„Není, má snad čudlík, ouško a je omyvatelný?“

„Je to poklička,“ opakoval samolibě.

„Je to jen náhražka pokličky! Když si uděláš kafe z melty, není to káva, ale jen náhražka! Když si osladíš čaj umělým sladidlem, je to pořád jen náhražka curku, ne cukr!“

Můj běžně nízký tlak se začal nebezpečně zvedat.

„Je to poklička,“ pokračoval můj oponent, jako by mu bylo pět let a ne desetkrát tolik.

„Není! Je mi to líto, ale musíš se smířit s tím, že dnes tenhle spor nevyhraješ, protože nemáš pravdu,“ snažila jsem se zhluboka dýchat.

„Je mi tě tak líto, že vždycky prohraješ, protože pokaždé mám pravdu já,“ utěšoval mě. Zatoužila jsem mít v ruce pokličku od zavařovacího hrnce.

Rozhovor v tomto duchu pokračoval asi čtvrt hodiny, došlo i na googlování pojmů poklička a poklice a ačkoli mám prokazatelně pravdu já, můj protivník se odmítal vzdát. Tvrdošíjně trval na tom, že alobal je poklička, ačkoli nemá ani ouško ani čudlík a zmíněnou kotletu proti mé vůli na pánvi osmahl, nikoli podusil. Protože k ní nebyla na přikrytí vhodně velká poklička, ale pouze alobal!

Ne, nezabila jsem ho. Dožil kupodivu rána. Ale adrenalin udělal své a mě napadlo souběžně hned několik závěrů, kterými by mohl příběh končit.

Happy end I

„Jenom jsem tě škádlil, protože ti to vždycky tak sluší, když se vztekáš. Moc dobře vím, že pravdu máš vždycky ty,“ řekne muž a kotletu pod alobalem pěkně podusí a na talíři ji podává spolu s hromadou zeleninového salátu. Po večeři sám od sebe umyje nádobí a druhý den vysaje.

Happy end II

„Prostě se smiř s tím, že pravdu mám vždycky já,“ vyřkne muž svá poslední slova. Poté je utlučen poklicí od zavařovacího hrnce. Soud ženu zprošťuje obvinění, jelikož se jednalo o přiměřenou obranu.

Otevřený konec

Muž obhajuje své tvrzení, že alobal je poklička, žena oponuje. Za okny již poněkolikáté svítá a maso připraveno k tepelné úpravě na pánvi mezitím zezelenalo.

Televizní konec

Budu vám děti vyprávět, jak jsem jednou pozlobil vaši matku.

Detektivní konec

Sousedé vypověděli, že pár měl před svým zmizením velkou rozepři ohledně pokličky. Poté ani jednoho z nich už nikdy nespatřili. Policii se dosud nepodařilo vypátrat, co za zmizením dvojice stojí. Na místě činu zůstala jen prázdná pánev a vymotaná rulička alobalu.

SCI-FI konec

Muž znovu zopakoval své tvrzení, že alobal je poklička a zelení mužíci, studující chování obyvatel planety Země propukli v hurónský smích.

Psí happy end

A než se ti dva dohodli, podařilo se mi nenápadně sebrat z kuchyňské linky to moc dobré maso. Trvalo jim to hodně dlouho, než si všimli, že zmizelo. A vůbec je nenapadlo, že bych za to mohl já. Potom už se nehádali o pokličku, ale o to, kdo maso schválně schoval.

Ze života

„No jo, tak ať je po tvém,“ uleví si žena po dvaceti minutách tvrdého slovního souboje. A zase si uvědomí, už poněkolikáté, jak je to fajn, moct vést podobné nesmyslné rozhovory a všemu se od srdce zasmát.

Autor: Lenka Chromá | čtvrtek 9.4.2015 12:33 | karma článku: 22.14 | přečteno: 1988x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 14 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.60 | Přečteno: 123 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 199 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 132 | Diskuse
Počet článků 100 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3024

Jsem sama sebou a mohu to kdykoli měnit:-)

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...